Heb je er wel eens aan gedacht om kleinere kennis- of informatiesessies op te nemen? De mensen die bij de bijeenkomst waren kunnen een voordeel hier mee opdoen als naslagwerk of om te delen met collega’s of klanten. Natuurlijk ook de mensen die niet aanwezig waren zullen dit echt op prijs stellen.
Tegenwoordig zie je veel dat informatie onderling met elkaar gedeeld wordt en minder gecentraliseerd wordt. Hierdoor zie je dat de gegeven kennissessies soms niet de verdiende aandacht krijgen van de juiste personen. Het is een versplintering van informatie wat niet bijdraagt aan een goede kennisoverdracht.
”Het filmen van je sessie zorgt voor ruisloze kennisdeling.
Wanneer bedrijven hier actief mee bezig zijn zie je vaak dat zij knowlegde sharing platforms inzetten zoals Boost HQ, EdCast, Gsuite, etc. Je ziet dan ook dat bedrijven centrale plekken creëren om relevante marktinformatie met elkaar te delen ongeacht of je op kantoor of op je thuiswerkplek zit. Video kan hier een enorm grote rol in spelen. Hoe vaak het wel niet voorkomt dat super interessante kennissessies, technische sessies, productsessies, niet bij al je personeel bekend is, laat staan bij die klanten die je erbij had willen hebben. Door video aan te bieden heb je als sales of HR manager een extra tool in handen om die klant over de streep te trekken of je personeel op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen.