Als het goed is zijn de eerste marketing activiteiten alweer langzaam opgestart in dit nieuwe jaar. Het marketing budget en plan is vastgesteld en de uitvoering kan beginnen. Toch zie je dat de plannen gedurende het eerste kwartaal nog wel eens willen wijzigen om deze beter aan te laten sluiten bij de uitvoering en misschien wel gewijzigde doelstellingen. Er kan toch veel gebeuren in de maanden tussen het plannen en de uitvoering.
Elk jaar is het een gigantische puzzel om de juiste combinatie te vinden tussen traditionele en inbound marketingstrategieën. Welke technieken en kanalen zijn nou het meest effectief en vinden de beste aansluiting bij jouw doelen en doelgroepen en welke genereren uiteindelijk nu het beste ROI.
Investeer je in een beter website design en de creatie van betere online content om meer organisch verkeer aan te trekken of toch maar een pittig bedrag naar Google Ads en LinkedIn Adverteren overmaken dit jaar? Wij zouden je altijd adviseren om in te zetten op organisch verkeer.
”Zowel potentiele en huidige klanten zijn niet willekeurig aan het browsen op internet; ze hebben allemaal specifieke behoeften, pijnpunten of doelen, en ze zoeken naar oplossingen.
Waarom investeren in het creëren van kwaliteitsinhoud?
Zowel potentiele en huidige klanten zijn niet willekeurig aan het browsen op internet; ze hebben allemaal specifieke behoeften, pijnpunten of doelen, en ze zoeken naar oplossingen.
De inhoud die je aanbiedt moet aansluiten bij deze behoeften om gevonden te worden. Door goede inhoud te maken die direct tot herkenning leidt, meer inzicht geeft over de behoeften, overtuig je de zoeker om jouw website te bezoeken waar je vervolgens de op verschillende manieren met jouw klant te ‘engagen’- bijvoorbeeld door het downloaden van informatie, het invullen van een contactformulier of misschien wel een aankoop.
Inhoud van hoge kwaliteit is zo cruciaal voor engagement met inkomende bezoekers, dat 55% van B2B-marketeers bloggen als hun topprioriteit noemen en 85% zegt dat leadgeneratie het belangrijkste doel van contentmarketing is.1
Deze statistieken zeggen heel veel over het belang en de waarde van content creatie, maar zo zijn er nog meer te vinden:
• 73% van de B2B-marketeers maakt inhoud die gericht is op publiekseducatie in plaats van verkoop- / promotieberichten2
• 47% van de kopers bekijkt op 3 tot 5 verschillende plekken content voordat ze een keuze maken voor een verkoper1
• Contentmarketing krijgt 3x meer leads dan betaalde zoekadvertenties1
• Contentmarketeers hebben hun jaarlijkse marktbudget aan contentcreatie de afgelopen 12 maanden met gemiddeld 56% verhoogd2
• 67% van de B2B-marketeers is “extreem of zeer toegewijd” aan contentmarketing2
Alle pijlen wijzen dus richting organische groei. Wil je hier eens over sparren met ons. Neem gerust contact op.
1 HubSpot, The Ultimate List of Marketing Statistics for 2019
2 Content Marketing Institute, B2B Content Marketing 2019: Benchmarks, Budgets, and Trends – North America